maandag 10 april 2017

Bloesems in de houtwal.

Het is tot nu toe een vroeg voorjaar. Op dit moment bloeien peer, pruim, perzik, sleedoorn en abrikoos. De bloesem  van de sleedoorn valt me dit jaar op. Kleine bloemetjes, maar dan wel heel veel. Helderwitte wolken tussen ontluikende  bladknoppen in de houtwal.
In 2008 heb ik de houtwal geplant. We hebben ongeveer een hectare weiland.
Het eerste jaar veel last gehad van de droogte. Daarom denk ik zijn er stukken van de wal die duidelijk minder goed gegroeid zijn de afgelopen jaren.
In de houtwal staan o.a. berken, vlier, lijsterbes, gelderse roos, meidoorn, kardinaalsmuts en sleedoorn. De sleedoorn(Prunus spinosa) draagt kleine blauwe halfronde vruchten met pit. Ze zijn eetbaar , maar niet lekker. Heel zuur en als je ze gegeten heb zijn je tanden stroef(slee), vandaar de naam. Bij ons heb ik nog geen vruchten gezien wat ik gek vind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten